پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد؛
در سال‌های گذشته برخی مناطق آزاد با همکاری گسترده با آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی تبدیل به قطب گردشگری شده اند و حالا چابهار با همکاری علی بابا برای قرارگرفتن در پیشنهاد‌های ویژه سفر، در کنار افزایش پرواز‌های روزانه و شبانه در مسیر تبدیل شدن به قطب جدید گردشگری است.
کد خبر: ۶۶۶۳۷

تیتر 20 - منطقه آزاد چابهار به دلیل برخورداری از ویژگی های طبیعی ساحل صخره ای، کوه و کویر چشم انداز خاصی را به وجود آورده و در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. 


از طرف دیگر توسعه هاب ترانزیتی ترکیبی در این منطقه منجر به شکل گیری صنایع و شرکت های خدماتی شده است، از این رو نیازهای اقامتی و حمل و نقلی این منطقه افزایش یافته و به موازات آن سرمایه گذاری در صنعت هتلینگ و آژانس هواپیمایی رشد پیدا کرده و زمینه حضور گردشگران بیشتر در چابهار فراهم شده است.
در همین راستا منطقه آزاد چابهار در مسیر جذب سرمایه‌گذاری با برندهای این حوزه همچون علی بابا  قراردادهای مهمی را منعقد کرده که در بهمن‌ماه امسال کار اجرایی آنها آغاز می‌شود.


 در حال حاضر با توجه به اینکه در فصل زمستان منطقه آزاد چابهار جذابیت لازم برای جذب گردشگران را دارد انعقاد قرارداد با علی بابا می تواند در هدایت گردشگران موثر باشد در واقع علی بابا با داشتن قابلیت هایی همچون تورهای پیشنهادی به مشتریان امکان افزایش درصد جذب گردشگران را دارد اما این مسئله منوط به عوامل دیگری همچون افزایش تعداد پروازها و هتل های فعال هستند تا آنها بتوانند تخفیف بیشتری به مشتریان بدهند با خدمات ویژه ای را ارائه دهند تا گردشگران چابهار را به سایر مناطق رقیب برای گردشگری ترجیح دهند.


امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار در راستای بسترسازی برای جذب گردشگری پروازهای به مقاصد مختلف را توسعه داده است، اظهار کرد: نسبت به سال پیش تعداد پروازهای منطقه آزاد چابهار ۶ برابر افزایش یافته و پروازهای شبانه آن فعال شده در حالی که دو سال پیش هیچگونه پرواز شبانه ای نداشته است.


او با تاکید بر اینکه منطقه آزاد چابهار در سال های اخیر توانسته در توسعه زیرساخت ها موفقیت های زیادی را کسب کند، گفت: در حال حاضر در منطقه آزاد چابهار قراردادهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به ارزش هزار میلیارد تومان منعقد شده است و از آنجایی که در بسته های جدید سرمایه گذاری امنیت سرمایه،  تسهیل گری، سودآوری و ... دیده شده ظرفیت های خوبی برای ورود بخش خصوصی به پروژه های حوزه گردشگری دیده شده است.


یکی از عواملی که امروز منجر شده مدیران منطقه آزاد چابهار روی همکاری با علی بابا حساب ویژه ای باز کنند برندینگ آن است که توانسته در سرچ های گوگل مسافران جزو نخستین کلیک های پیشنهادی باشد. از طرف دیگر بسیاری از شرکت های بزرگ هواپیمایی و همچنین هتل ها با علی بابا همکاری می کنند، بنابراین افرادی که اهل سفر هستند حتما علی بابا را چک می کنند تا بتوانند تورها و هتل های بیشترین را برای انتخاب ببینند.


با توجه به اینکه یکی از تفرجگاه‌های بنام در حوزه گردشگری ایران منطقه آزاد چابهار خواهد شد در همین راستا اولین واحد اقامتی منطقه آزاد چابهار در اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید و علی بابا هم می تواند روی ظرفیت های جدید چابهار مانور بدهد و تورهای این منطقه را در گروه محبوب ترین ها و پیشنهادهای ویژه قرار دهد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز